2015. január 25., vasárnap

A. O. Esther - Hívogat a fény

Kiadó: Decens Magazin Média Kft.

Oldalak száma: 468

Kiadás éve: 2013

Sorozat: Összetört glóriák 2.



Fülszöveg: Noha Sophiel teljesítette első küldetését, az Égiek újabb feladattal bízzák meg: fel kell kutatnia a Mindenség Térképét, mielőtt avatatlan kezekbe kerülne. A háromdimenziós térkép a titkos átjárókat rejti, amelyek összekötik a Földet a Mennyországgal és a Pokollal. A Sors azonban újra közbeszól és Sophiel angyal létére megbetegszik: teste lassan, de megállíthatatlanul fénnyé kezd válni, és a lány megkezdi a versenyfutást az idővel.A Föld előtt nem titok többé, hogy ki szabadította ki az Elveszett lelkeket, így hamarosan a Sötét Angyalok is megtudják, ki volt az áruló, aki szabadon engedte a Bardo várában raboskodó angyalokat.
A vezérek Elijah vezetésével hajtóvadászatot indítanak Sophiel ellen, akinek újra menekülnie kell, miközben egy szerencsétlen helyzet folytán megbetegszik: fizikai teste egyre gyengülni kezd, s a szentekhez hasonlóan lassanként fénnyé válik, s hacsak nem sikerül nagyon gyorsan valamilyen gyógyírt találni nem evilági bajára, a Fény hazahívja őt…

Véleményem: Még mielőtt nekiálltam volna az A. O. Esther könyveknek, már akkor is sokat halottam erről a sorozatról, Elijah-ról persze, és az írónő zsenialitásáról. Általában, amit ennyire dicsérnek az bűzlik, de nem az Összetört glóriák sorozat! Egyet kell értenem az előttem szólókkal!  Már az Elveszett lelkekben is nagyon megszerettem az írónő stílusát, magát a történetet, és még a szereplőket is! Ráadásul egy orbitális nagy függővéggel fejeződött be az első rész, úgyhogy már nagyon vártam, hogy a kezemben legyen ez a rész is! Na, lássuk, hogy milyen is volt valójában! :D

Sophiel sikeresen végrehajtotta küldetésének célját, miszerint ki kell szabadítania az elveszett lelkeket. Ám ezután szembekerül Sahranferrel, aki ugyan legyengült, de nővéreit szólítván képes volt elfogni Sophielt. Az átkozott boszorkányok a lány nyakláncát akarják, mely egy angyal földi életét biztosítja. Zsarolással sikerül elvenniük Sophieltől, ám a lány szinte azonnal érzi, hogy gyengül, hogy nemsokára fénnyé fog változni, és véget ér földi élete. Azonban az Égiek egy új küldetéssel bízzák meg. Meg kell találnia a Mindenség Térképét, még mielőtt Diril vagy nővérei szereznék meg. Ez azonban jelenlegi állapotában nem sikerülhet. Gabriel lesz az, aki a lány mellett áll mindvégig, és az együtt töltött idő alatt meg is szeretik egymást. Gabriel megtapasztalhatja az emberi örömök egyikét. Bár Sophiel számára sem közömbös, a lány még mindig nem tudja elfelejteni első szerelmét, Elijaht, kitől oly csúnyán vált el.
Elijah amint teheti, csapatokat indít Sophiel megtalálása érdekében. A férfi tulajdonába került Sophiel nyaklánca, mely az utolsó lehetőséget jelentheti a lány számára.
Vajon képesek lesznek időben meggyógyítani Sophielt? Megölni a boszorkányokat? Megtalálni a Mindenség térképét? Kezdetét veszi a versenyfutás az idővel!

Nagy meglepődésemre a könyv egy "Mi is történt az előző részben?" szerű pár oldalas kis szöveggel kezdődött. Ez egy nagyon bravúros megoldás Eszter részéről. Aki akarta elolvasta, aki nem, annak legalább nem kellett a könyv első felében ismétléseket hallgatnia. Bevallom én is elolvastam, és tényleg minden benne van, ami fontos! Érdemes elolvasnia annak, aki régebben olvasta már az előző részt, és nem rémlik neki minden!
Már az elején egy igazán gyors kezdéssel találhattuk szembe magunkat, amelyet egy igen temperamentumos, feszített tempó követett. Az előző rész nyugodtnak számít ehhez képest. Szinte egy másodperc sem volt a kötet során, amikor unatkoztam volna. Érdekes módon nem volt túl eseménydús, de a váltott szemszög révén izgalmasabbá vált minden.
A több szemszöges megoldás sem hasonlít már az első részben alkalmazotthoz. Az Elveszett lelkekben csak Sophiel (E/1) és Elijah (E/3) részéről követhettük az eseményeket. Most, a Hívogat a fény-ben szinte minden szereplő szemszögéből olvashattunk. Én ennek kifejezetten örültem, hiszen így még teljesebb képet kaphattam a szereplőkről, jellemükről, a világról, és arról, hogy mit miért tesznek. Emellett a történet több szálon is futott, így végképp szükséges volt ez a kivitelezés.
Aminek nagyon örültem, hogy a angyalokon kívül a boszorkányok is bejöttek a képbe. Sőt, ők kerültek előtérbe. Érdekes volt olvasni róluk, és legyenek akármilyen gonoszak is, én megkedveltem őket. Igazi főgonoszok voltak, akik ha kellett lazán gyilkoltak, szemrebbenés nélkül kitéptek szívet, gégét az emberekből. Volt egy stílusuk! Persze közülük is Diril volt az, akire azt mondom, hogy nem semmi egy csaj! Imádtam az ő varázslatait, azt hogy bármikor képes volt egy kis szórakozás érdekében átverni mindenkit. És Esztert is, mert mert átvágni minket olvasókat, és nem is egyszer! :) (Leginkább Diril átváltozásaira gondolok ezalatt.
A kedvenc részeim azonban azok voltak, amikor Sahranfer visszaemlékezett a múltra, a szüleire, a fogantatására, és arra, hogy miként váltak gonosszá. Imádtam ezeket a piszkos kis részleteket, amikben kiderült, hogy miért is ilyenek a lányok. Ráadásul nagyon megkedveltem Zahrát! Kár, hogy már meghalt!! Olyan tiszta lélek volt... Szívesen olvastam volna róluk még többet, s többet! Olyan volt számomra, mintha egy újabb világba csöppentem volna. Királyok, mágusok, fattyúk, bérgyilkosok, feláldozások, sötét mágia...minden, ami kellhet. És persze a téboly, ami az egész királyi családon eluralkodott.
Egyetlen negatívumként tudom említeni azt, hogy nem igazán tudtunk meg semmit sem a Mindenség Térképéről, pedig az egész rész célja, hogy megtalálják a Térképet. Remélem az Életfá-ban több információ lesz róla...
Óóó! Majdnem elfejtettem megemlíteni, hogy a történetben a manókon, tündéreken kívül most még vikingek is szerepeltek! Nagyon tetszett a sztori alakulásának ezen része. Csak kár, hogy olyan keveset szerepeltek benne. :( Ám az Astridos rész, illetve  a skandináv mitológia néhány alakjának megemlítése piros pontot érdemel! ;)
Míg az előző részben a romantika egy kissé kiforratlan volt, mostanra teljesen kialakult. Ám mint várható volt, nem lehet egy egyszerű, zökkenőmentes szerelmi szálat írni. Most is egy bonyolult, patthelyzetes románcnak lehettünk tanúi. És bizonyos okokból kifolyólag Elijah ridegnek is kellett, hogy legyen a lánnyal, hiszen Sophiel  nem biztos, hogy egyetlen személyt zárt a szívébe. Ám, ha nem lett volna eddig is komplikált  minden, Gabriel is belekerült a képbe. Gyakorlatilag egy szerelmi háromszög keletkezett, ami felettébb felkeltette az érdeklődésemet. :) (Gabrielnek szurkolok!!!♥♥♥) A romantikus jelenetek szívdobogtatóak voltak, és minden érzést képes volt közvetíteni az olvasók számára.
Végezetül csak annyit, hogy imádtam!!! *-* Alig várom a következő részt! És ez a sokat sejtető függővég? Kell a következő rész!!! >-<
A szereplők , de főleg Sophiel nagy változásokon ment keresztül, az első rész óta. Szegény lánnyal sok minden történt, amit hősiesen viselt el, és fojtatta azt ami a feladata. Néha sírt, összeomlott, sebezhetővé vált, de mindig képes volt összeszedni magát. Szegényt már megint nagyon megbántották, de tudom, hogy fel fog tudni állni!
Gabriel az én hősöm! Tényleg Ő az én angyalom! ♥ Olyan kedves, előzékeny, védelmező, atyáskodó, szerető arkangyal, hogy teljesen vitte a pálmát! Pedig Elijaht is megkedveltem, de Gabriel túlszárnyalta minden várakozásomat! :D

Értékelésem: Ez a könyv úgy, ahogy van angyali! O:) Nincsenek szavak, melyek leírják, hogy mennyire élveztem ezt a részt! Sokkal izgalmasabb, érzelem dúsabb, bravúrosabb lett, mint az első rész. A boszorkányságról szőtt elképzelés nagyban dobott a köteten. Imádtam minden visszaemlékezést, melyeknek köszönhetően sokkal teljesebb, komplexebb képet kaphattam a szereplőkről. Szintén nagyon tetszett, hogy már nemcsak Elijah és Sophiel, de más emberek szemszögéből is követhettem a cselekményt. A történet több szálon futott, így szükség is volt a váltott szemszögre. A románc előtérbe került, és most jóval több érzelemmel szembesülhettünk, mint az Elveszett lelkekben. Kifejezetten izgat, hogy vajon a szerelmi háromszögből melyik fiú kerül ki győztesként (Gabriel!! ♥). Az egész kötet szívdobogtató, váratlan, kiszámíthatatlan, tele sötét mágiával! És egy olyan fő
Mindenkinek ajánlom!
gonoszt kaptunk (Diril) akiről tényleg elhiszem, hogy egy kiskanál vízben is megfojtaná az ellenséget, ha szórakozni támad kedve. :O A vikinges beütés külön tetszett, remélem egy kicsit többet is kapunk majd belőle az elkövetkezendő részekben! :) És ez a függővég! Wháááá!!! >-<






4 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz értékelés, sok mindennel egyetértek, csúcs ez a rész, és a folytatás még annál is jobb! :)
    Nekem is a kis szívem csücske Gabriel, de mindig Elijahnak szurkoltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Egyetértek! :) Tényleg nagyon jó rész volt! Most kezdtem bele a harmadik részbe, és az is fantasztikus!! ♥
      Én Gabriel fan vagyok, legalábbis még. XD

      Törlés
  2. Szia az értékelésed nagyon jó lett nekem is az hozta meg a kedvet a könyv elolvasásához. viszont most nem találtam meg sehol sem a második részét a könyvnek, ha neked megvan akkor küld át légyszives nekem is. Email cimem: trinfa.izabella@gmail.hu Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Szia át tudod nekem is kuldeni ? Email cimem : kuna01@freemail.hu elore is koszi

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.