2014. november 3., hétfő

Marni Bates - Láthatósági mellény lúzereknek

Kiadó: MÓRA FERENC IFJÚSÁGI KÖNYVKIADÓ ZRT

Oldalak száma: 320

Eredeti cím: Invisible

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Segítség, YouTube sztár lettem!2.


Fülszöveg: ,,Nem leszek többé Láthatatlan!" - Ez Jane Smith új jelmondata. A stréber lányt addig nem zavarta, hogy mindenki átnéz rajta, amíg két barátjával osztozott a lúzersorsban. De amióta Mackenzie Logannel jár, Corey-t pedig leköti rocksztár pasija, Jane magára maradt. És ebből elege van! Amikor a suliújságnál megbízzák, hogy írjon egy ütős vezércikket, úgy érzi, végre megmutathatja, nem az az életképtelen kiscsaj, akinek mindenki hiszi. Arra azért nem számít, hogy ehhez előbb be kell mosnia egy izomagyú focistának, sőt még a suliból is felfüggesztik. És arra végképp nincs felkészülve, hogy egy idegesítő, szexi fotós srácot varrnak a nyakába, aki a sírba kergeti. Vagy inkább életre kelti?


Véleményem: Na, vajon ki rajong Marni Batesért. és a könyveiért? Én biztosan!! :) És, vajon ki szereti, mit szereti, imádja a LOL könyveket? A helyes válasz megint én lennék. XDSzóval, szerintem nem kell részleteznem azt, hogy amikor megláttam Marni Bates újabb könyvét, már akkor tudtam, hogy valami oltári jól fogok szórakozni az elkövetkezendő időben. És így is lett, pedig nem vagyok jós. De Marni Bates képese volt hozni az eddig megszokott formáját, és egy újabb tini románcot írni, ami nemcsak hogy vicces, és totál bizsergető, de még jelentéssel is bír. Tanulsággal, ha úgy tetszik. Szóval nagy örömömre kaptunk megint egy igazi láthatatlant, aki a legeslegkisebbre húzza össze magát, ha történik valami. És ez lenne Jane.

Jane sokat foglalkozik az írással, és bár őt az irodalmi szövegek érdeklik, jelenleg a suliújsággal kerülhet legközelebb a betűvetés világához. De elhatározásra jutott, hogy Irodalmi lapot hozzon létre, amit be is terjeszt Mr. Elliotnak, a rosszkedvű és kiszámíthatatlan tanárnak. De a dolgok nem egészen úgy sülnek el, ahogy a lány szerette volna. Helyette megkapta az első oldalt, azt a rettegett első oldalt. Tehát, ha Jane akar valamit kezdeni magával ebben a szakmában, akkor kénytelen egy ütős vezércikket összehozni. Segítségként pedig megkapja a suli új fiúját, Scottot, akinek feladata, hogy elképesztő képeket készítsen Jane cikkéhez. De ez a fiú közel sem annyira elviselhető, mint ahogy Jane remélte volna. Hiszen a fiú hirtelen elhatározásból Janeről készít portfóliót, így mindig, minden egyes pillanatban a lány nyomában jár.  
Arról nem is beszélve, hogy Jane legjobb barátai is eltávolodtak a lánytól, mióta Mackenzie YouTube sztár lett és összejött Logennel, illetve amióta Corey egy rocksztárral jár. A lány totálisan láthatatlan még saját barátai számára is. Vajon képes lesz Jane kitörni ebből a kis burokból, és végre kiállni saját magáért?
Ezt a gyönyörűséget kaptam Marnitól :)) ♥

Mivel is kezdjem? A történet nagyon is tetszett, ugyanis engem is hasonlóképp érdekel az írás, mint Janet. Egyetlen negatívumként tudnám csak említeni azt a tényt, hogy a kötet nagyon lassan indult be, így az elejét némiképp döcögősen olvastam. De az a sok infó ami Mackenziről, Loganról és Coreyról kaptunk, lekötött annyira, hogy az elején teljes gázzal áthajtsak, és utána önfeledten élvezhessem a könyvet.
Tetszett, hogy bár a kötet effektíve már nem Mackenziről és Logenról szól, de ők sem lettek elfelejtve, és tulajdonképpen az ő kapcsolatukat is egy mellékszálon továbbvitte Marni.
Marni Batesről mindig a poénok, a viccek és a hangos nyerítésre hasonlító kacagások jutnak eszembe. Oké, nem titok, hogy leginkább a humorra fogott meg Marniban, amit szívesen kecsegtet könyveiben. Ebben, mint a többi műveimben, szintúgy jelen volt a humor. Azonban érezhetően kevesebb viccet csorgatott bele a történetbe, mint a többibe. Ennek ellenére is sokat nevettem, és ami vicc volt, az tényleg jól kifundált, ütősre sikerült. Nem csalódtam benne ezúttal sem.
Kétségkívül Jane és Scott közti civódások voltak a kedvenc részeim a kötetben. Rajtuk aztán sokat tudtam nevetni. És ugyebár nem szándékszom titkolni, mert szerintem egyértelmű, hogy Jane és Scott egymás iránt táplált gyűlölete valami egészen mássá alakul majd át a könyv során. Mondhatni pont az ellenkezőjét fogják érezni. 
Marni nagy hangsúlyt fektetett itt is az első csókra, az első randira, az első fiúra, aki főszereplőnk útjába téved. Jane egészen idáig láthatatlan volt, így nem adatott meg neki még a lehetőség arra, hogy pasija legyen. De, mint mondani szokták: " A könyvekben minden lehetséges. " Itt a mi kis Júliánk megtalálta a tökéletes pasit, az ő Rómeóját. De talán nem is mindig az az igazi, aki tökéletesnek tűnik...
És ott a pont. Ugyanis Marni ezúttal is egy olyan fiút szánt főhősünknek, aki csöppet sem tökéletes. De, valahogy ez adja meg a varázsát. Mit kezdenénk mi egy tökéletes pasival, aki mindig azt csinálja, amit mi mondunk neki. Semmi civódás, semmi szikra.... :/ Ez így sokkal jobb és valósághűbb.
Ami szerelmi szálat illeti, nem egészen tudom hova tenni. Aranyosak voltak meg minden, de valahogy nem éreztem azt a határozott jellemvonást a könyvben, hogy ez egy romantikus történet lenne. De lehet, hogy nem is az volt a célja. Inkább az, hogy valami tanulságosat alkosson az írónő.
Jane ugyanis egy teljesen elveszett, határozatlan, csúnya szóval töketlen lány, aki a barátaiért inkább kiáll, mint saját magáért. Ez a könyv, a Láthatósági mellény lúzereknek azt mutatja be, hogy egy lány, hogyan képes rövid idő alatt teljes 180 fokos fordulatot venni, és megmondani azt, amit gondol, és önbizalmat növeszteni. :D Így a végén nem csak a könyv, de Jane is kiteljesedhet számunkra.
És én különösen élveztem, hogy Jane mégsem bizonyult nyuszinak, és akár hajlandó volt a kezét is bemocskolni, ha evvel megvédi a barátait. Itt a verekedős részekre gondolok. Én is szívesen beszálltam volna egyik - másikba, ha másért nem is, de azért biztos, hogy letöröljem a Menők arcáról a mosolyt. :D
Ám tartogatott meglepetéseket számomra Marni. Kétséget kizáróan sikerült, ha nem is hosszútávon, de legalábbis egy pillanatig megutálnom Mackenziet, azért ahogy viselkedett szegény Jannel. Pedig imádtam Macket a Segítség, YouTube sztár lettem! - ben, de most kételyekkel kell leraknom ezt a könyvet. Bár persze a történet úgy fejeződött be, hogy mindenki tisztára lett mosva.
Jajj, majdnem elfelejtettem említeni a nagy fordulatot, ami képes volt kihozni a sodromból, és nekiugrasztott (persze csak képzeletben) az egyik szereplőnek. Ilyen aljas tettre nem is számítottam, de ennek köszönhetően már nem is lett annyira kiszámítható a történet.
A végéről nem is tudom, hogy mit mondhatnék, ugyanis én kaptam egy kisebb sokkot, amikor Jane megmondta mindenkinek a tutit, és egy kicsit büszke is voltam, rá. Na jó, nem is kicsit! :D Ellenben a vége nagyon aranyosra sikeredett, és romantikusra. Így a könyvet széles mosollyal és egy nagy sóhajtással rakhattam le. (Ez a kedvenc kombóm!)
A karakterekről csak annyit, hogy igazából megkedveltem közülük jó párat.  Janért nem voltam oda az elején, de ahogy erősödött, változott a jellem, annál inkább megkedveltem. Bár nem vált haszna belőle, de attól még szerettem azon tulajdonságát, hogy ennyire védelmező volt, én mindig védte a barátait. Scottot az elején egy igazi szemétládának tartottam, de így a kötet végére... Már kevésbé. Na jól van. ez nem igaz. Különben nagyon bírtam a srácot érdes természete ellenére is. És ez a fotózás mániája! ♥

Értékelésem: Imádom Marni Bates minden könyvét. A rettentően jó humorát, a történeteket, amiket ír, és a stílusát is. És magát az írónőt is, hiszen nagyon kedves. Ebben a könyvben annyira nem csillogtatta meg a humorát, bár azért itt is voltak ütős poénok. Az alapsztorit tetszett, egyéni volt. A szereplők nem tettek annyira mély benyomást rám, de nem is volt gondom velük. Bár Jane tényleg töketlen volt. Marni nem feledkezett meg a régi szereplőkről sem, így róluk is szólt egy mellékszál. Ahhoz képest, hogy milyen lassan indult be a kötet, annyira megdöbbentő, kiszámíthatatlan fordulatokkal végződött. A civakodások nagyon bejöttek. A tanulság meg annál inkább. - Merj kiállni magadért, és a céljaidért! - Megjegyeztem Marni! :) Mindenkinek ajánlom, ez egy kellemes délutáni olvasmány!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.