2014. november 23., vasárnap

Leiner Laura - Késtél


Kiadó: GABO KÖNYVKIADÓ ÉS KERESK.KFT.

Oldalak száma: 416

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Bexi sorozat 1.

Fülszöveg: Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt. Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjébe hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. 
És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét...


Véleményem: Hogy őszinte legyek nem igazán vagyok Leiner Laura rajongó. Eddig még csak az Akkor szakítsunk című könyvét tudtam elolvasni, bár tervbe van véve az egész Szent Johanna gimi sorozat is, de az még messze van, és egy kicsit hosszabb projekt is, mint elolvasgatni a mostani könyveit. Az Akkor szakítsunkban azonban bepillantást kaphattam abba, hogy Laurának milyen eszméletlen jó humora van. Bár szó, mi szó nem voltam elvágódva a történeten, de azokért a poénokért, a történet könnyed hangvitele és a romantika miatt megérte elolvasni, hiszen felüdülés volt a sok nehéz témájú könyvek mellett.
Azonban, amikor megláttam ezt a könyvet, a Késtél -t, tudtam hogy ezt nekem el kell olvasnom. Arról már nem is beszélve, hogy az osztálytársaim is csak erről a könyvről tudtak beszélni. Úgyhogy, gondoltam miért is ne?

Bexi 16 éves korára már véghez vitte az álmát, miszerint énekes lesz. Körtével (menedzserével) együtt fellépésekre jár, koncertezik, turnézik. Emellett nem sok ideje marad a tanulásra, így magántanulóként folytatja tanulmányait. Egyetlen barátja, Anti, aki minden szempontból kitartó és hű barátnak bizonyult, nem úgy mint ez előző barátai, vagy éppen az exe, akiről a Késtél című számot írta, ami először csak a facebookon, majd az egész világhálón elterjedt.
Bexi mostanra 17 éves, a második albuma megjelenése előtt jár, amikor is Körte bejuttatja a Pop/rock sztár leszek tehetségkutatójába, ahol mint profi énekes fog duettet énekelni az egyik döntőssel, aki nem más, mint a sármos, önimádó Nagy Márk. Bexi már a találkozásuk első pillanatától ki nem állhatja Márkot, de muszáj legalább egy hétig kitartaniuk egymás mellett, amíg a műsor lezajlik. Ám munkájukat az is nehezíti, hogy Márk hirtelen lebetegszik. Bexi azonban mindent megtesz azért, hogy Márk nyerjen, és hogy ő megkapja az a promóciót, amivel ez az egész hajcihő jár.

Abszolút semlegesen álltam neki ennek a könyvnek. Érdekelt és valami vicceset akartam olvasni. De ez jóval több volt, mint amire számítottam!! A kötet már az elején megvett. Az alapsztori jó volt, hiszen ki nem szeretne sztárok életéről olvasni? És, ha mondhatom így, Laura nem tökölt, és hamar belecsapott a lecsóba. Gyorsan beindult a történet, aminek köszönhetően a könyv csak úgy olvastatta magát. Amikor először felpillantottam a könyvből, már a könyv 1/3 - át kiolvastam. :)  És, hogy ez minek is volt köszönhető?
Az irónő továbbra is megtartotta azon jó tulajdonságát, miszerint vicces könyveket ír. Bár, hogy őszinte legyek ezen nem nevettem annyit, mint az Akkor szakítsunkon, de kárpótolt az, hogy egy sokkal összetettebb és pörgősebb sztorit kaptam. A cselekményszál ugyanis igen tömött volt, nem nagyon volt idő arra, hogy unatkozzunk. De Laura mindezt olyan könnyed, tinis, egyszerű módon írta meg, hogy nem fárasztotta le az agyam. Nem kell aggódni, továbbra is sok poén volt benne, csak talán nem annyira szembetűnőek, mint a másikban. 
A humorral együtt a Bah - k száma is csökkent, amiért hálát adok az Istennek. Nem tudom, hogy az Laura védjegye -e, de az Akkor szakítsunkban vagy 50 - szer szerepelt ez a szó, és hát nem akarok finomkodni, de szó szerint felnyomta az agyvizemet, idegesített. Ebben a kötetben azonban (számoltam) csak kétszer írta le ezt a szót, úgyhogy nem zökkenthetett ki semmi sem az olvasás öröméből. Bár jelen esetben olyan hülye furcsa nevek voltak, hogy fenn akadt néhányszor a szemem, de ez a show-biznisz.
Imádtam azonban azt, ahogy Laura megközelítette a sztárság, a tehetségkutatók és az énekes szakma kérdését. Tényleg azt írta meg, ami a valóság, nem rugaszkodott el a felhők közé, így igazinak, hihetőnek hatott az egész történet. Ugyanis nem egy Hollywoodot kaptunk, nem volt minden fenékig tejfel, pláne, hogy a kötet Magyarországon játszódik. Egy olyan könyörtelen, megalkuvásokkal teli életre hívta fel a figyelmet Laura, amibe a legtöbb ember bele sem gondol. Megtudhattuk a szakmai fénypontjait, de az árnyoldalától sem lettünk kímélve. De ez így vált egy kerek egésszé.
Ellenben az is felmerült, hogy azok az emberek, akik sztárrá válnak, mit is gondolnak erről az életmódról, hogy képesek akár eladni magukat, hogy hisznek abban, hogy minden ugyan olyan lesz a későbbiekben is, mint a showban. Miközben teljes elnyomás alatt vannak a fellépők. Azt kell tenniük, amit mondanak nekik, nincs visszabeszélés, és mindent mosolyogva kell viselniük. Rettentő nagy rajtuk a nyomás, és a hülye nézők miatt mindenféle izgalmaknak kell teljesen fölöslegesen kitenniük magukat. Én teljesen át tudtam érezni ezeket a momentumokat, így mondhatni a pokolra kívántam a szerkesztőket, producereket és minden egyéb mást, aki ilyen  hatásvadász dolgokkal állt elő. 
Mivel, hogy kaptunk egy önimádó, jóképű fiút és egy szava kimondó, bátor, mindenre elszánt lányt, sokat nevethettünk. Minden szempontból azok voltak a kedvenc részeim, amikor ezek ketten marakodtak, szívatták és piszkálták egymást. Sok majdnem romantikus jelenet volt, de ez is elég volt ahhoz, hogy egy szerelem mániás ember jól szórakozzon. Bár, ha mondhatom így, a könyv eléggé szerelmi háromszög gyanús volt már az elejétől fogva, de szerencsére Laura nem fektetett nagy hangsúlyt ennek a szállnak a kialakítására.
A másik kedvenc jeleneteim azonban a zene és az éneklés volt. Vagyok annyira elvetemült, hogy ahányszor csak énekeltek, rákerestem a számra és azt hallgattam, miközben olvastam. Biztos csak véletlen lehet, de éppen akkora közök voltak a szám közben, hogy elolvashattam a leírást. Majd pont mikor odaértem a dal szövegéhez, pont azt énekelték. Nem tudom, hogy mennyire érthető ez így. :) De az a lényeg, hogy nagyon jól lett időzítve!! És nagyon élveztem ennek köszönhetően. Arról már nem is beszélve, hogy amikor énekeltek, akkor tényleg le voltak írva az érzéseik. Nem olyan volt, mint Tavi Kata Nyitótánc című könyve, ahol minden tánc egy mondatban le volt tudva. Itt ugyanis volt valamiféle mélysége. :))
És persze, hogy nem tudjuk megunni a történetet, mindig újabb és újabb problémákkal szembesülhettünk. És azzal, hogy szereplőink hogyan is képesek mindent kibírni, megoldani együtt. Tulajdonképpen Laura csak egy hét történéseit örökítette meg számunkra, de ez olyan sűrű volt, hogy volt mit a papírra vetnie!
A Késtél olvasása közben teljesen úgy éreztem magam, mintha a Segítség YouTube sztár lettem! - et olvasnám, de ez kétségkívül sokkal részletesebben szemléltette a sztárságot. Talán nem titok, hogy Marni Bates az egyik kedvenc írónőm, és evvel a könyvvel Leiner Laura is megszeretette magát és a könyvét velem. Mindazonáltal bátran merem mondani, hogy Leiner Laura a magyar Marni Bates. Evvel a történetével totálisan megvett magának!!
Amire azonban nem számítottam, az az, hogy így fejeztek be egy könyvet. Gyakorlatilag, mintha elvágták volna, de hiába is keresgéltem volna további lapokat, a VÉGE felirat már ott virított. Ha érdekel titeket a reakcióm, akkor elárulom, hogy kiborultam és hangosan követeltem magamnak a Bexi sorozat második részét!! Ide vele!!! *-*
A karakterekről újfent nem tudok mondani semmit. Igazából nem volt velük semmi gond. Bexi jó fej, kitartó, céltudatos, szava kimondó, szorgalmas, gyors felfogású, de ami a legfontosabb az az, hogy hű önmagához.
Márktól ugyan nem ragadtattam el magam, de pont ilyen fiú kellett, illet ehhez a történethez. Egy önimádó, önmagát fényező, lehetetlen, tehetséges és jóképű alak, akinek egész Ázsiának elegendő önbizalma van. Igazából semmit sem ért még el, és szentül hiszi, hogy nála senki sem lehet jobb vagy ügyesebb. Mindeközben egy rózsaszín burokban él, és hiszi,  hogy akkor is gondoskodni fognak róla, amikor már megnyerte a versenyt.

Értékelésem: Imádtam!!! IMÁDTAM!! I - MÁD - TAM!!!Mindenki érti, hogy : IMÁDTAM?? :D Na, de most komolyan. Ez a könyv nagyon jó volt, minden meg volt benne, amire egy tini vágyhat. Izgalom, és jóképű sármos főszereplő, veszekedés, rengeteg vicces jelenet, zene, tánc és problémák. Leiner Laura olyan dolgot hozott a felszínre, amivel mindenki kapcsolatot tud teremteni, átérzi és a legfontosabb, hogy felnyitja az olvasó szemét, a mi szemünket! Ő a magyar Marni Bates!! Könnyed hangvitelével, stílusával, egyszerű és fiatalos beszédstílusával egyenesen hozzánk szólt. A kötet csak úgy olvastatta magát, le sem bírtam tenni. Ezek után biztos, hogy elolvasom a SZJG összes részét!!
Mindenkinek ajánlom!!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.